Voor Het Erasmus Almelo heb ik een workshop ontwikkeld voor alle CKV klassen bovenbouw. Intuïtief schilderen met gemengde technieken met acrylverf.
Er werd mij gevraagd een creatieve activiteit te bedenken voor 80 kinderen in de leeftijd tussen de 4 en 12 jaar. Buiten op de muur in het fietsenhok besloten we een muurschildering te maken met het logo van de kinderopvang.
Hier heb ik persoonlijke items van de klant verwerkt in een kubistische afbeelding. Mixed media. Met verdikkende mediums een industriële stoere uitstraling proberen te krijgen.Collage techniek op de ondergrond.
Voor Humanitas heb ik een workshop ontwikkeld die en gewoon ontspannend creatief was en teambuilding. Ik heb een paar schildertechnieken geïntroduceerd en het gezelschap in 2 groepen verdeeld. Met de technieken moesten ze een schilderij maken over de andere groep. Waar waren zij sterk in en wat kon beter. Daar hebben we later een discussie over gevoerd. Dit werd als als zeer positief ervaren,
In deze serie wilde ik als ondergrond bladmetaal gebruiken. De roos met goud. De lotus met zilver. Kijken wat het met de kleuren deed. Maar ook wel goud met warme kleuren gebruikt en de zilver met koele kleuren. Ik wil het nog eens anders om doen.
Dit is een van de eerste bloemenschilderijen die ik groter maakte. Groter werken geeft meer vrijheid. Ook moeilijker omdat alles volgens je gevoel moet kloppen en je ook rust in het doek wilt. Niet alles vol.
Dit was een opdracht voor een woongroep. Verstandelijk en lichamelijk beperkte jongeren. Het moest in de keuken. Ik wilde de kleuren van het interieur terug laten komen. Ik heb collage techniek op de ondergrond in die kleuren verwerkt maar tegenovergesteld. Blauwe papieren onder het oranje schilderij en andersom. En natuurlijk eten als thema. Ik heb de woorden eet smakelijk in diverse talen verwerkt. Omdat de smaak van eten een universeel gevoel en gebeurtenis is.
Dit schilderij was weer even terug naar de basis. Ik ben ooit met blokken patronen begonnen. Een dynamische compositie maken met alleen maar rechte vormen. wel met structuren. En weer gelaagd werken.
Mono printing op een Gelly plate. Standaard gekocht. Later ook zelfgemaakt met gelatine en glycerine voor de houdbaarheid. Geëxperimenteerd met touw mallen. Zelfgemaakt en standaard en op doek.
Na een week opleiding in Brussel in alle kunstschildersmaterialen van Golden. Ben ik thuis gaan experimenteren Dit medium zorgt ervoor dat je acrylvellen door de printer kunt halen. Niet je duurste printer!
Dit schilderij heb ik gemaakt toen ik een saaie en fantasieloze baan erbij had genomen naast mijn atelier. Voor het geld dat had mijn gezinssituatie even nodig. Ik kocht een groot doek en wilde nu wel eens wat echt voor mijzelf schilderen. Niet als voorbeeld voor cursisten. Of met een commerciële gedachte. Voor mijzelf. Ik wilde vanuit donker beginnen en dan lichter opbouwen. Veel structuren en op de ondergrond verdunde acrylverf gegoten. Mijn stippen zitten erin en het is een impressionistisch beeld van bloemen. Daar word ik blij van. Gelaagd. Er hangt een mysterie rond het schilderij.
Ik ben altijd al wel bezig met handwerken maar nooit echt goed in. Ik wist hoe het moest, maar mij nog nooit in gespecialiseerd. In 2018 gebeurde er iets in ons leven waardoor alles anders werd. Ik ben gaan haken. Bijna meditatief. Kun je prima met en zonder je hersens maar tellen moet je. En dat is heel fijn. Ik heb mij gespecialiseerd in 3 d haken. Grote bloemen op omslagdoeken.
Zeer gelaagd schilderij met acryl, fluids, spuitbus en arylstiften. De natuur willen uitdrukken met deze materialen.
Dit schilderij laat de worsteling zien en de diepe dalen die een schilderij nodig lijken te hebben. Van donker naar licht, van horizontaal naar diagonaal. Alles moet je open laten en kijken wat er ontstaat.
Hier ben ik aan de gang gegaan met pur. Niet te vormen en toch in een vorm willen krijgen. Mijn bloemen thema doorgevoerd.
Ik vind het belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen. Mijn materiaal kennis en mijn enthousiasme blijven uitbreiden behouden. Deze workshop heb ik okt 2020 gevolgt bij kunstenares Liesbeth Opdendrees. Dikke structuren gebruikt zij. Papieren en materialen uit de bouwmarkt. Ze werkt met inkten en verf. Het mooiste vond ik dat ze alles vertelde. Zij gaf al "haar" geheimen prijs. Zo geef ik zelf ook les in mijn atelier. Ik ben niet bang dat iemand mij na doet. Ik heb mijn eigen authentieke persoonlijkheid en dat kun je niet nadoen. Je kunt mijn technieken na doen.
In de serie schilderen op een bladmetaal ondergrond ben ik groter gaan schilderen. Ik ben nog steeds aan het stoeien met dit schilderij.
Ik schilder al vanaf mijn 12 de...met waterverf op een oud laken...met plakkaatverf op papier. Ik droomde als kind van een prachtige kleurrijke wereld en was altijd aan het tekenen en schilderen.Voor de aanmelding Deva vakschool veel werk gemaakt. Op de opleiding ook diverse technieken gedaan. Typografie,zeefdrukken,linosnede, monotype, fotografie, tekenen en schilderen etc. Later ook diverse acryl cursussen en aquarellessen gevolgd. Ook leg ik mijzelf op om 1 keer per jaar iets nieuws te leren. In 2012 ben ik in Brussel opgeleid tot Golden Artist Educator.